bamibal
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De big, het biggetje.
Ik ga er vanuit dat je een babyvarken bedoelt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja!
MissBiggie
13 jaar geleden
Ach wat lief dat jullie aan mij denken :)
big de; v(m) -gen; -getje jong ve varken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt een antwoord, maar meer een tip. Als ik niet zeker weet welk lidwoord ik moet gebruiken, verklein ik het woordje. Dan is het altijd 'het'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bedoel je?
Voor verkleinwoorden staat altijd HET.
Dus dat zegt toch niks? De boom, het boompje. De tafel, het tafeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat er als TIP voor als je niet zeker weet welk lidwoord je moet gebruiken. Niet meer, niet minder. Zeker geen MIN waard!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb je geen min gegeven hoor!!
Minnen vind ik nogal flauw. Dat doe ik slechts als er een heel erg fout antwoord staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik begrijp ineens dat je bedoelt dat je het dan omzeilt door het verkleinwoord te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies. Als ik niet zeker van het lidwoord ben, verklein ik het woord.En mijn excuses als ik je valselijk heb beschuldigd. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) truste