Een bewapende agent gaat als een gewapende diender achter de gewapende crimineel aan. is dit juist.?

een jaar geleden
in: Taal
2.1K
LeonardN
een jaar geleden
De zin komt ontzettend dubbelop over.
De volgend zin zegt net zoveel als jouw zin:
"Een agent gaat achter de gewapende crimineel aan."

Antwoorden (2)

Fout. Ook voor diender dient BEwapend te staan. We gebruiken de term bewapend als iemand een wapen heeft uit hoofde van zijn of haar functie. Dus een militair, een agent en ook een diender. Bij het gebruik van gewapend is is dat niet het geval.
een jaar geleden
erotisi
een jaar geleden
Zou er nog een verschil kunnen zijn tussen het dragen van een wapen op de gordel en het in handen hebben als gewapend?
Ja, een bewapende agent heeft als taak om de wet te handhaven en kan daarbij indien nodig gewapend zijn om zichzelf en anderen te beschermen. Het is de taak van de agent om criminelen op te sporen en te arresteren.
10 maanden geleden