wanneer was het einde van de verlichting.

ik bedoel de nederlandse literatuur periode.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4.1K

Het beste antwoord

Het begon in Nederland met Balthasar Bekker, een dominee die een boek schreef :'de Betoverde Weereld'.Dit boek zette de wereld op zijn kop, want magie, heksen, enz. werden er in afgekraakt.
De Verlichting eindigt met de Franse revolutie in 1789.
http://www.despinoza.nl/spinoza/recensies/verlichting_beg.shtml
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Verlichting (algemeen en internationaal) eindigde tegelijkertijd met de 18e eeuw,ongeveer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet mogelijk om het exacte begin en einde ervan aan te duiden, maar ruwweg duurde de Verlichting van ca. 1650 tot de Franse Revolutie (eind 18e eeuw).