een hint is een bedekte tip.
een tip geef je gewoon, recht voor z'n raap.
een hint versluier je een beetje in bedekte termen, zodat de ontvanger er op in kan gaan, maar ook kan besluiten dit niet te doen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Een tip is meer speciafieker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tip is waar je iets mee kunt doen, bijv: mag ik je een tip geven over je laatste opmerking...een hint is die geeft alleen de Sint!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de ober bij het afrekenen een hint geven, dat zijn tip onder het rode servet ligt en hij zal blij zijn met dat seintje.
Een hint is meer een bedekte toespeling ergens op dan klip en klaar iemand iets vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tip wordt bijna altijd positief gezien

een hint wordt vaker als negatief ervaren

en verder natuurlijk dat van meer bedekt en open maar dat is al vaker genoemd)

uitzonderingen op de bovenste 2 regels:
bij een spelletje is een hint wel weer ok
en: als iemand heel nadrukkelijk zegt: ALS IK JOU één TIP MAG GEVEN, is dat meestal niet zo positief bedoeld
amigo
13 jaar geleden
Een tip is een (meestal goede of goedbedoelde) raad.
Je geeft iemand een tip die bedoeld is ter verbetering.

Een hint is een aanwijzing.
Bijv.: Je geeft iemand een hint om hem verder te helpen in een spel.