Bespreek je iets binnen het team of in het team?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
4.5K
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je iets "binnen het team" bespreekt, dan ligt de nadruk er meer op dat je het daarbuiten niet bespreekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie.

Antwoorden (2)

Iets bespreken doe je in het team. Er kunnen daarbij gegevens en afspraken worden gemaakt waarvan het de bedoeling is dat die binnen het team blijven. Daarmee wordt dan bedoeld dat mensen die niet tot het team behoren hier niets van mogen vernemen. Vergelijk het bijvoorbeeld met 'het in de groep gooien'. Daar zeg je ook niet 'binnen de groep'.

Je kunt trouwens iets ook mét het team bespreken, wanneer je zelf geen deel uitmaakt van die groep.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de reactie. 2 verschillende antwoorden waar voor beide wat te zeggen is. Wel weer stukje duidelijker geworden.
Je bespreekt iets binnen het team als je er een vast lid van bent. Zie het als iets dat binnenskamers besproken wordt...zie het als een besloten ruimte waarbinnen de besluiten genomen worden. Het team is die besloten ruimte. Er zal normaliter niets naar buiten komen als dat aan de leden IN het team gevraagd wordt.

Je kunt ook iets in het team bespreken en dan hoef je er geen vast lid van te zijn. Stel dat je patiënt bent in een ziekenhuis en je wilt informatie hebben. De arts geeft te kennen dat hij dat eerst binnen zijn team moet bespreken en als je wordt uitgenodigd om bij de leden van dat team jouw zegje te doen en mee te praten/denken dan kan je iets in het team zelf bespreken met hen.
amc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor de reactie. 2 verschillende antwoorden waar voor beide wat te zeggen is. Wel weer stukje duidelijker geworden.