Hoe vertaal je Overstay(ing) Your Welcome kort maar krachtig in het Nederlands?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel ook eigenlijk langer van de gastvrijheid gebruik maken dan beleefd is of de bedoeling was. Ik wilde gisteren in het Nederlands zeggen maar kon alleen maar op de Engelse term komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
3.5K

Antwoorden (3)

Het betekent iets in de trant van 'uit de genade vallen' dus uit de 'genade vallen als gast'?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bezoek en vis blijven drie dagen fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Word geen ongeziene gast!

Toegevoegd na 2 minuten:
of:

Welkom: beperkt houdbaar!