Het tegengestelde is iets intern houden of bespreken. Dat betekent dat je bepaalde in een beperkte groep bepaalde informatie deelt of bespreekt. Je deelt dan dus niet met mensen buiten die groep.

Zodra je die informatie gaat delen buiten die groep noemt men dat het naar buiten (= buiten de interne groep) treden.
In het Nederlands kan de uitdrukking "naar buiten treden" een paar verschillende dingen betekenen. Meestal betekent het "naar buiten treden", als in "een gebouw of een gebied verlaten". Het kan echter ook figuurlijk worden gebruikt om "naar voren komen" of "zich blootgeven" te betekenen

Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen "Na de aankondiging van zijn schuld nam hij meteen naar buiten toe", wat zou betekenen "Na de aankondiging van zijn schuld, stapte hij meteen naar voren." In dit geval is het onthullen van zijn ware identiteit (naar voren komen) wat bedoeld wordt met naar buiten treden.
een jaar geleden
Naar buiten treden =
1. in de openbaarheid komen met iets dat tot die tijd niet openbaar was en vrijwillig geheim werd gehouden. Bijvoorbeeld: een schrijver die onder pseudoniem publiceert maakt de eigen naam bekend. Zoals afgelopen week Linda van Rijn (pseudoniem).
2. iets openbaar maken dat tot die tijd angstvallig geheim werd gehouden. Voorbeeld 1: een werknemer die interne bedrijfszaken bekendmaakt die om de een of andere reden laakbaar en/of strafbaar zijn. Voorbeeld 2: iemand die uit de kast komt.
een jaar geleden