Waarom is Engels een wereldtaal?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
2.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Een wereldtaal heeft meestal de volgende kenmerken: Het gebruik ervan strekt zich (ver) uit voorbij geografische grenzen.
Het gebruik ervan is ook frequent buiten wat als het eigenlijke taalgebied van de betrokken taal wordt beschouwd.
De taal is een officiële taal in een of meer staten waar zij niemands moedertaal is.
Internationale organisaties maken gebruik van de taal als officiële taal.
Het aantal sprekers is relatief groot, in vergelijking met dat van andere talen.
Onder die sprekers bevindt zich een aanzienlijk deel dat de wereldtaal als tweede taal bezigt.
De wereldtaal fungeert als internationaal communicatiemiddel. https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldtaal

Antwoorden (2)

Omdat Engeland vroeger erg veel kolonies had, waardoor de mensen daar ook Engels gingen praten. En die landen praten nog steeds Engels. En omdat veel landen dus engels praatte, gingen nog meer landen het spreken. Omdat ze wouden handelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Samenvattend kunnen we zeggen dat het Engels de wereldtaal is geworden, niet door een beslissing van de wereldbevolking, doch door een samenloop van omstandigheden. De twee belangrijkste factoren hierin zijn de vroegere overheersing van de Britten in alle werelddelen en het feit dat het land dat een groot deel van de twintigste eeuw de sterkste economie van de wereld zou worden, met een voorsprong van 1 stem toevallig het Engels als officiële taal had gekozen."
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bordensteker
6 jaar geleden
Doordat u niet de oorzaken zelf duidelijk noemt, maar alleen de link geeft naar een bron die de factoren die een rol hebben gespeeld wel compleet behandelt, en u nu zelf alleen de samenvatting uit die bron klakkeloos overneemt, verdwijnt het belangrijke feit dat Amerika een rol heeft gespeeld helemaal onder tafel. Die factor is uit “jouw” zgn. “antwoord” helemaal niet op te maken!
Dit antwoord dat dus slechts een uit een groter geheel uitgeknipte conclusie is, vormt op zich, zonder de onderliggende uitleg, voor een belangrijk deel een misleidend raadsel.
Een verknipt antwoord.
-