Het komt oorspronkelijk uit het Hebreeuws. Namelijk van het woord chozen, dat bruidegom betekent. Door het gebruik van de taal in de 'onderlaag' van de samenleving zijn veel begrippen qua betekenis gedegradeerd. Hebreeuwse woorden kwamen als Jiddisch,een mengtaal, in het Nederlands. Zodoende veranderde chozen in gozer.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit het Bargoens ; de taal die ook wel ' boeventaal' genoemd wordt, voornamelijk in de buurt van Amsterdam gesproken werd en zijn wortels heeft in het Jiddisch.