Hoe heten pepernoten in het Engels?

Bestaat daar een officiële vertaling van? Ik kwam met een rondje googlen verschillende woorden tegen, namelijk: ginger drops, peppernuts en gingerbread buttons. Weten Engelstaligen dan wat ik bedoel? Of is het beter als ik pepernoten gewoon pepernoten noem?

3 jaar geleden
in: Taal
9.9K
Summo
3 jaar geleden
Bedoel je echt pepernoten of kruidnoten? Er zijn ook in Nederland veel mensen die dat door elkaar halen.
SentWierda
3 jaar geleden
@Summo. In Nederland worden pepernoten en kruidnoten niet door elkaar gehaald. Bijna iedereen noemt het "pepernoten". De fabrikanten hebben ineens op de verpakking "kruidnoten" gezet. Het komt neer op hetzelfde product met twee namen.
(Maar dat is een discussie die op GV al vaker is gevoerd. Ook over de oorsprong van de namen.)
LeonardN
3 jaar geleden
Kruidnoten en pepernoten worden wel door elkaar gehaald. Bij ons vroeger thuis waren we fan van pepernoten, vaak begreep men ons verkeerd en kregen we kruidnoten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruidnoot
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pepernoot
Fabrikanten /winkeliers maken tegenwoordig beter het verschil tussen de twee.
SentWierda
3 jaar geleden
@LeonardN. Een jaar geleden is op GV al geconcludeerd dat er spraakverwarring is tussen het noorden en het zuiden van het land. Jij hangt (blijkbaar) de "zuidelijke" variant aan, ik de "noordelijke".
Voor wie de eerder gevoerde discussie wil volgen, zie mijn vraag van vorig jaar:
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/voedingsmiddelen/vraag/670988/bestaat-woord-pepernoot/

Antwoorden (3)

Kruidnoten worden in het Engels 'Dutch ginger nuts' genoemd.

Maar gaat het om de echte pepernoten van taaitaaideeg, dan zou je die 'gingerbread nuggets' kunnen noemen. Die zijn echter veel minder bekend dan kruidnoten.
Amadea
3 jaar geleden
De Van Dale geeft als vertaling 'spiced ginger nut'.
Als je het bij Engelstaligen over 'Dutch spiced ginger nuts' hebt, begrijpen ze zeker wat je bedoelt.
SimonV
3 jaar geleden
In Amerika zullen ze je zelfs snappen als je het pfeffernuts (Duits) noemt. Amerikanen eten ze namelijk ’s winters ook, net als wij. De Amerikanen namen pepernoten over van Duitse immigranten. Het recept is ongeveer hetzelfde, in een enkel recept gaan ook amandelen.