4-7-8-methode of '4-7-8'-methode.
Dit is een samenstelling. Het is een woord dat is opgebouwd uit twee of meer woorden die ieder zelfstandig kunnen voorkomen. Denk ook aan woorden als tuinbroek (tuin+broek) en badslippers (bad+slippers). Samenstellingen worden in het Nederlands altijd aan elkaar geschreven, om zo aan te geven dat de woorden van de samenstelling bij elkaar horen. Eventueel kan een koppelteken worden gebruikt om de opbouw van de samenstelling duidelijker te maken.
Bij samenstellingen met een getal gebruiken we een koppelteken achter een cijfer:
• 80-jarig
• 65-plusser
• A4-papier
Toegevoegd op 03 december 2020 14:51: bron
SimonV
3 jaar geleden
Speedylovertje
3 jaar geleden
Super! Ontzettend bedankt dat je altijd zo snel en duidelijk antwoordt!
Amadea
3 jaar geleden
Maar doordat er geen toelichting bij is geven waarom dat zo is vind ik dit antwoord helemaal niet zo kennis vermeerderend...
Amadea
3 jaar geleden
Aha, de aanvulling maakt het stukken beter!