Wat is de betekenis van een treitervlogger?

Ja hoor, daar heb je 'm: treitervlogger, verkozen tot woord van het jaar. Ik weet zelf niet wat de jeugd allemaal uitspookt, maar een woord met treiteren erin klinkt niet al te best. Wat is de betekenis van een treitervlogger?

3 jaar geleden
in: Taal
1.4K
SentWierda
3 jaar geleden
Treiteren = op gemene wijze voortdurend plagen; kwellen uit zucht om te kwellen. Een treitervlogger heeft niet een ander doel dan de boel te verzieken.
Dit in tegenstelling tot vloggers, die vloggen tot meerdere glorie van zichzelf (velen) of om producten aan te prijzen/om rijk te worden (velen) of om nieuws te verslaan (sommigen) of om hun serieuze mening te geven (sommigen)..
Bron: Van Dale.

Antwoorden (1)

Een treitervlogger is een vlogger die zijn of haar vlog met name gebruikt om overlast te veroorzaken of anderen te beledigen. De term treitervlogger komt voort uit de overlast die een groep Zaanse jongeren in september 2016 hebben veroorzaakt met hun eigen opgenomen filmpjes.
Toegevoegd op 12 november 2020 14:44: bron
Amadea