Wanner kun je zeggen "iets in de wandelgangen gehoord te hebben ", en wanneer is er sprake van "iets gehoord in het roddelcircuit "?

13 jaar geleden
in: Taal
10.7K

Het beste antwoord

Als je iets hebt gehoord in het roddelcircuit gaat het altijd over een persoon. Dus er zijn geruchten die op iemand slaan, en een al dan niet sappig nieuwtje veroorzaken.

Als je iets hebt gehoord in de wandelgangen kan het zowel op personen als op andere (meestal belangrijke) dingen slaan. Iets wat je in de wandelgangen hoort is vaak een verandering die meerdere mensen aangaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de wandelgangen zeg je meestal als je de verteller onbekend wilt laten, maar toch sterke aanwijzingen hebt dat een gerucht klopt.
In het roddelcircuit is vaak aan een koffietafel, lunch of cafe ofzo, en dan wordt er vaak geroddeld in het gezelschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de wandelgangen gebruik je meestal als het iets zakelijks van het bedrijf waar je werkt is. In de gang hoor je dan details die op de bedrijfsvoering slaan. Aankomende reorganisatie ofzo. Roddelcircuit is meestal meer in de privésfeer. In het boekenclubje van de vrouw of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roddelen is doorgaans kwaadspreken, dus iets uit het roddelcircuit bevat een mening van iemand. Iets in de wandelgangen horen, is een neutrale opsomming van wat die persoon gehoord heeft. Zonder persoonlijk oordeel.