Wat betekent precies de uitdrukking Een mens van de dag?

Je hoort het vaak bij echte oude mensen dat er wordt gezegd: het zijn mensen van de dag. Maar wat betekent nou die uitdrukking precies?

4 jaar geleden
in: Taal
11.3K

Antwoorden (3)

Een mens van de dag zijn, betekent voor zover ik weet dat je ziek bent en elke dag de laatste kan zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Nee, je hoeft niet ziek te zijn om een mens van de dag te zijn. Een zeer hoge leeftijd volstaat.
Iemand op zeer hoge leeftijd die geniet van elke dag die hij of zij nog mag beleven is ook een mens van de dag: beseffend dat elke dag de laatste levensdag kan zijn.
Amadea
4 jaar geleden
'We zijn allemaal mensen van de dag, dus leef elke dag bewust en haal eruit wat erin zit'.

Zo kan je het het beste omschrijven.
amc