Hoe kun je 'meer dan eens' op een andere manier zeggen?

Ik ben meer dan eens bevoorrecht > wat deze zin (voor mijn gevoel) impliceert is dat het gaat om tientallen malen. Is er een vorm om iets dergelijks te zeggen waarbij je er van uit kunt gaan dat het om maximaal 10 keer gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.6K

Het beste antwoord

Je noemt het aantal keren dat je bevoorrecht bent. Of je doet een schatting: ik ken een keer of vijf bevoorrecht. Of je zegt: een enkele keer ben ik bevoorecht. (dit is twee of drie keer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Regelmatig ; bij herhaling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaker, soms, meer dan 1 keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veelvuldig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meerdere malen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen, ik ben een aantal keer bevoorrecht geweest....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je" hoogstens 10 keer bevoorrecht geweest" zegt, klinkt dat direct negatiever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Om te kunnen tellen hoe vaak ik bevoorrecht ben heb ik de vingers van twee handen nodig".
Dat is mijn tactiek: een andere omschrijving zoeken die precies weergeeft wat te bedoelt.

Toegevoegd na 32 seconden:
te = je
Amadea
13 jaar geleden
verscheidende keren