Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

"Verschil in" en "Verschil tussen" , zit daar verschil in of tussen?

Kan je ze altijd door elkaar gebruiken of zijn er regels voor of voorbeelden waar je nooit de een of ander zou gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
25K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, + voor hoe je de vraag stelt! GV!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha xD

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij voorbeeld:

Die twee jassen, daar zie ik duidelijk verschil tussen. Ik zie een duidelijk een verschil in kleur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij verschil tussen zijn er altijd twee dingen waar dat verschil tussen is, bij verschil in heb je het over een kwaliteit die twee dingen hebben en waarin zij verschillen.

Verschil tussen A en B, maar A en B verschillen in X.
(Lees meer...)
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Als je taal als wiskunde uitlegt ben ik er gelijk! Duidelijk!

Andere antwoorden (4)

Dat kan denk ik wel, je moet dan wel je op een andere manier uitdrukken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij:
Verschil in gebruik je bij een 'soort', bijvoorbeeld: verschil in geslacht, maar verschil tussen man en vrouw. Verschil in leeftijd, maar verschil tussen ouderen en jongeren. Ik hoop dat het duidelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is verschil in binnen- en buitenlandse tomaten. Er is verschil tussen vlees- en trostomaten..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Verschil in', neem je wanneer er één onderwerp speelt waar verschil in zit.
'Verschil tussen', neem je wanneer er twee of meerdere onderwerpen spelen waar verschil tussen zit.

Verschil in zienswijze, verschil in optiek, verschil in huidskleur. ( allemaal één onderwerp)
Verschil tussen man en vrouw, verschil tussen kater. poes en kitten, verschil tussen zomer- en wintertijd.
(allemaal meerdere onderwerpen.)
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding