Wat betekend het woord 'Lyceum'?

Iemand vertelde mij dat het woord 'college' betekend. Maar waarom heet mijn school dan niet Grafisch College?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
6.2K

Het beste antwoord

Het lyceum is een schooltype waarvan de naam is afgeleid van het Griekse Lykeion, een gymnasion bij het oude Athene waarin Aristoteles zijn filosofische school stichtte.

Het is in Nederland doorgaans een school voor voortgezet onderwijs (voor 12- tot 18-jarigen) waar onder andere voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (vwo) en hoger algemeen voortgezet onderwijs (havo) gevolgd kunnen worden. De term lyceum wordt ook gebruikt voor andere schoolsoorten, zoals het Grafisch Lyceum, dat beroepsopleidingen verzorgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lyceum is een combinatie school van gymnasium en atheneum.

http://www.encyclo.nl/begrip/Lyceum

Toegevoegd na 31 seconden:
ik denk dat jou school dat dus niet is, verder komt deze ´naam´ niet veel voor, maar meer college.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lyceum is een categorie van de onderwijsinstelling vastgesteld in het onderwijs van veel landen, vooral in Europa. De definitie verschilt tussen landen, meestal is het een soort middelbare school .