Heeft een bermuda(broek) iets van doen met de Bermuda(driehoek)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2K

Het beste antwoord

Bermuda
Een short is ook een korte (boven)broek. Een iets minder korte broek heet een bermuda. De bermuda is genoemd naar het tropische eiland in de Atlantische Oceaan, omstreeks 1515 'ontdekt' door de Spanjaard Juan de Bermudez.

Er moest een misdaadschrijver aan te pas komen om van Bermuda een broek te maken. In The Long Goodbye introduceerde Raymond Chandler de Bermuda shorts, als beschrijving van de korte broeken die Amerikaanse toeristen er in 1953 droegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja
op de bermuda eilanden is het zo warm dat de inwoners hun lange broeken afknippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja: Naar het eiland Bermuda is de Bermuda zwembroek genoemd, kortweg bermuda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een fabeltje de bermuda broek komt van Columbus namelijk toen Columbus op jacht ging liepen ze dagen door het bos en hadden ze korte broeken maar in het hogen gras hebben zu hun korte broek lang gemaakt met hun mouwen als ze langs de zee over land liepen en joudanus een aan aanhanger van Columbus noumde dat de berm en de vrienden van hem vonden dit zo grapig dat ze dat stuk van land tot zee bermuda noemde en daar van de bermuda broek en ook nog een daar van het woord berm langs de weg dit is echt waar lees het boek maar over Columbus