Vaak zie je op forums het woord hieronder terwijl ze hierboven bedoelen?

Ja dat viel mij op. Vaak als iemand een topic beantwoord dan zegt men bijvoorbeeld : Ik ben het eens met wat hieronder staat.

Dit terwijl ze dan bedoelen : Ik ben het eens met de antwoorden die boven mij staan. Immers de tekst van hun voorganger die staat op het beeldscherm boven hun.

Bedoelen ze dan dat de vorige spreker zich fysiek onder hun bevind? Een soort "slip of the tongue"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk verplaatst de tekst zich op het moment dat er op enter wordt gedrukt. Dus bij het typen van de tekst staan de andere teksten eronder en daarna erboven.
Dus de schrijver heeft in eerste instantie gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn forums waar je als je ingelogd bent zelf kunt instellen of de nieuwste berichten bovenaan of onderaan de lijst komen. Kies je voor nieuwste boven dan komen allle oudere berichten daaronder, kies je oudste boven dan moet je eerst alle berichten doorscrollen voor je bij het nieuwste bericht bent, alle oudere staan er dus boven.
vandaar dus