Thrace was al jaren het onderwerp van conflicten en lag tussen Bulgarije, Griekenland en Turkijë ingeklemd.
De overdruk (surcharge) op deze Bulgaarse postzegels betekent dat de waarde van de zegel, in dit geval de waarde van de Bulgaarse postzegel gegarandeerd is. De Bulgaarse postzegels met de overdruk 'Thrace Interalliée' waren dus geldig in het gebied Thrace dat tussen de geallieerde partijen lag en vertegenwoordigden de waarde die er op gedrukt stond.
Deze opdruk kwam ook op Turkse en Griekse zegels die daardoor geldig waren in het gebied Thrace.
Zo kwam er ook een overdruk (surcharge) op de zegels die in West Thracië (Thrace occidentale) geldig waren. De overdruk werd eveneens geplaatst op belastingzegels.
http://album.france-timbres.net/muneaux/thrace.pdf

Toegevoegd na 13 uur:
Het portret op de zegels is van Boris III, van 1918 tot 1943 tsaar van Bulgarije. De zegels vertegenwoordigden een waarde van resp. 5, 10 en 15 стотинки (stotinki)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Welke machthebber, welke overheid, heeft deze stempels dan eigenlijk gezet? Niet de Bulgaarse volgens jou, maar ook niet een geallieerde volgens jou, zo begrijp ik.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thracië was in de periode 1919-1920 één van de vele Franse protectoraten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het meest waarschijnlijke is dat de geldigheid van de Bulgaarse zegels hun waarde behielden in de gebieden Thrace en West-Thracië op grond van het Verdrag van Neuilly, het derde Parijse vredesverdrag dat na de Eerste Wereldoorlog werd gesloten tussen de overwinnaars en de verliezers. Vandaar de overdruk in de Franse taal, de officiële internationale voertaal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni, de opdruk vond inderdaad plaats in opdracht van het geallieerd Bestuur waar Bulgarije onder viel in 1919. (het Verdrag van Neuilly met Bulgarije werd in november 1919 gesloten)
Antoni
6 jaar geleden
@JoanDArc, dank je wel voor de extra informatie!
voor zover mijn kennis van het Bulgaars betreft (redelijk beetje) staat er gewoon
"Tsaardom Bulgaria en daar onder 5 - 10 en 15 stotinki. 100 stotinki is 1`lev
levs. enkelvoud. en van meerdere spreekt men niet van levs maar van leva.
Wat het er op gestempelde betreft heb ik geen flauw idee, maar dat is in het vorige antwoord al uitgelegd.