Waar vind ik een opleiding voor gebarentaal?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ligt eraan WELKE gebarentaal. Voorzover ik weet is vlaamse gebarentaal (VGT) anders dan Nederlandse, en zijn er zelfs binnen nederland kleine dialect-verschillen. Wereldwijd zijn er wel 200 verschillende gebarentalen.

Antwoorden (1)

Bij " gebarentaal voor iedereen" kun je diverse cursussen volgen.
Cursussen voor beginners, opfriscursussen en cursussen voor professionals.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij de Hogeschool Utrecht kun je op HBO nivo gebarentaal studeren.

Ook Kentalis biedt diverse cursussen.

Zie bronnen