Mogen er in de inleiding van een betoog argumenten staan?

Voor Nederlands moet ik een betoog over Trump schrijven.
In de inleiding heb ik kort mijn argumenten staan, die ik in de kern verder uitwerk. Maar ik vraag me af of dit wel mag. Mijn betoog over Trump met de inleiding vind je in de bijlage.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Antwoorden (1)

Op deze website https://nl.wikipedia.org/wiki/Betoog staat het volgende:

"Een betoog is als volgt opgebouwd:
- Presentatie van de hoofdgedachte en stelling;
- Pleidooi van de voor- en nadelen;
- Samenvatting en beantwoording van de stelling."

en

"Een betogende tekst begint vaak met een korte anekdote, waarop men een stelling baseert. In het middenstuk geeft men vele argumenten waarom de stelling de juiste is en aan het eind geeft men vaak een korte conclusie, waarin logischerwijs gesteld wordt dat de stelling inderdaad de juiste was."

Het lijkt dus niet de gewoonte om in de inleiding al argumenten te noemen, zelfs niet kort.
Antoni