Wat is een blauwbilgorgel?

n.a.v. een reactie op een eerder antwoord.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.2K

Het beste antwoord

Dat is een verzinsel van Cees Buddingh. Hij is de meester van het onzingedicht. In de 70er jaren was dit genre buitengewoon populair. Daan Zonderland en drs P. o.a.
Zoals van de blauwbilgorgel
Die lust alleen maar porgel,
behalve als de rimmel krijst
dan eet hij krost met rimmelrijst. (dit is wat ik uit mijn hoofd weet, zoek het hele gedicht even op)
De tekst is ietsje anders, lees maar via de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een fantasiedier uit het gelijknamige gedicht van Cees Buddingh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fictief wezen uit een engels kinderverhaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwbilgorgel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blauwbilgorgel is een fictief dier en een kruising tussen een porgel, en een porulan. Ze eten korgel en rimmelrijst. Hun roep klinkt als raban of rabijst.