Is deze tekst een beschouwing?

Tekst: http://www.annemulder.nl/?p=1288
Omdat de lezer meerdere malen wordt aangesproken vond ik deze tekst wel een beschouwing

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (1)

Nee dat is echt een betoog omdat er de mening zelf van de schrijver wordt meegedeeld. Weliswaar door aanhaling van andere punten lijkt het een beschouwing, maar deze punten dienen grotendeels haar eigen standpunt 'Jong is solidair met oud, gezond met ziek en rijk met arm. Dat is een groot goed. ' Zoals gezegd in de laatste alinea.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien juist het aanspreken van de lezer kan bijdragen aan het betoog omdat ze de lezer wil overtuigen niet om alleen informatie te verschaffen. Logisch natuurlijk voor een politieke partij
7 jaar geleden
WimNobel
7 jaar geleden
Anne Mulder is een meneer.