Is er een Nederlands equivalent van de gevleugelde uitspraak 'low hanging fruit'?

Mijn manager gebruikt dit altijd, maar is er ook een Nederlands equivalent dat iets lekker bekt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
7.7K
Cryofiel
7 jaar geleden
Gewoon 'laaghangend fruit'. In mijn werkkring is dat een heel normale, heel gebruikelijke uitdrukking.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.mariekekarssen.nl/de-mythe-van-het-laaghangend-fruit/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is dat echt een Nederlandse uitdrukking en niet gewoon een Anglicisme?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zal een anglicisme zijn. Dat is het mooie van taal, je kan het zo overnemen omdat het net zo goed werkt in ons dialect van het Germaans als in een ander Germaans dialect.

Antwoorden (2)

Laaghangend fruit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is ook in het Nederlands een veelgebruikte management-term.
bamibal
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ http://www.encyclo.nl/begrip/Laaghangend%20fruit%20eerst
In het bedrijf waar ik werk worden het ook wel de 'quick wins' (geen Nederlandse term, ik weet het) genoemd. Je zou het kunnen vertalen met snelle/makkelijke verbeteringen, maar het beeld van laaghangend fruit is wel mooi en duidelijk