Hoe zeg je in het Engels 'toveren met cijfers' wanneer je spreekt over statistiek?

Ik zoek een idiomatische uitdrukking hiervoor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.9K
Antoni
7 jaar geleden
Ik vermoed "juggling statistics". Zie ook dit artikel: http://www.spectator.co.uk/2010/12/juggling-statistics/ met diezelfde titel.
tinus1969
7 jaar geleden
Afhankelijk van wat je precies wil zeggen, bijvoorbeeld:
-juggle
-fudge
-cook (the books, of cook data)

Antwoorden (3)

Iets vrijer vertaald zou je kunnen refereren aan een frase welke wordt toegeschreven aan Mark Twain: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics."
Window dressing
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is wel van belang wat je precies bedoelt hiermee....in de vorm van 'goochelen met cijfers' dus niet echt eerlijk, spreek je van 'juggle (jongleren) with numbers' of conjure (goochelen) with numbers.
Bedoel je echt 'toveren' dan wordt gesproken over 'doïng magic with numbers'.
amc