Wanneer gebruik je bestuur, en wanneer beheer?

Ik beheer een webpagina, en ik vroeg mij af wanneer je bestuur en wanneer je beheer gebruikt, wat hier de onderscheidingen van zijn en of ze eventueel in de ene zin wel en in de andere niet thuishoren.

Dank voor het lezen!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat ligt ook nog weer aan de context. Maar beheer zorgt dat alles werkend blijft. Bestuur beslist meer wat er gaat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reaktie meneer Tomaat, leuk je weer tegen te komen trouwens.

Het beste antwoord

Een vereniging heeft in principe altijd een bestuur. In dat bestuur zitten op z'n minst een voorzitter, een secretaris en een penningmeester. Zij nemen beslissingen over wat er binnen de vereniging gebeurt.

Er is sprake van beheer wanneer iemand verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen van een goed dat eigendom is van anderen. Zo heb je bijvoorbeeld de beheerder van een begraafplaats, een stortplaats, een wagenpark, een website.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor het vlotte antwoord. Ik waardeer het zeer.