Staat er bij een voor op plaatsing altijd een komma na het voor op geplaatste deel?

Bv

Die jongen, die gaat het volgens mij nog ver schoppen.

Het landskampioenschap, voor minder doen we het niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Komma’s zorgen voor rustpunten in je tekst maar zorgen bovendien dat frases in zinnen die bij elkaar horen bij elkaar blijven en scheidingen ontstaan waar deze nodig zijn.
Bij jouw voorbeelden hoort dus een komma geplaatst te worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij vooropplaatsing van een zinsdeel dient er dus altijd een komma na het betreffende zinsdeel geschreven te worden.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel erg bedankt voor het antwoord. De tweede link komt heel erg van pas.