Vervoeging onvoltooid tegenwoordige tijd van het werkwoord douchen:
ik douch
jij doucht
hij doucht
wij douchen
jullie douchen
zij douchen

Sta je bij de wastafel, dan is het wel: ik was me. Maar het douchewater stroomt vanzelf over jou heen, dus dat is niet wederkerend.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Let wel dat het werkwoord wassen ook zelfstandig (niet wederkerend) gebruikt kan worden: "Ik was mijn haar."
Amadea
8 jaar geleden
En als jij je dochtertje wast dan zeg je: "Ik was haar".
Wouter2011
8 jaar geleden
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (1)

Douchen is geen wederkerend werkwoord. Ik douch is dus correct.