Is er één woord voor 'eten en drinken'?

Naast consumpties en nuttigingen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
29K

Het beste antwoord

Ander woorden voor consumptie en nuttiging zijn vertering, gebruik en verwerking.Althans wanneer je de werkwoorden zoekt.

Bedoel je de hapjes en drankjes als één geheel omvat, denk ik aan consumptiegoederen, levensbehoeften, voedingsmiddelen, mondbehoeften, etenswaar.
amc
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
"Consumeren", "nuttigen", "verteren", "gebruiken" en "verwerken" zijn werkwoorden. De woorden die jij noemt, zijn zelfstandige naamwoorden.
Antoni
8 jaar geleden
Overigens is het duimpje omlaag niet door mij gegeven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
eten en drinken zijn ook zelfstandige naamwoorden: het eten is warm; mijn drinken is koud geworden.
amc
8 jaar geleden
Klopt helemaal! Ik wéét het, maar ze had even niet nagedacht en gecontroleerd omdat ik weg moest. Bedankt voor de correctie!

Andere antwoorden (10)

Het werkwoord " consumeren" omvat eten en drinken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gebruiken, tafelen, registreren, verorberen, verbruiken en verorberen
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
versnaperingen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is:Voedsel een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt voeding (voedsel), en je hebt drank. Dit zijn 2 verschillende zaken.
"Voeding" lijkt mij het beste alternatief.
Antoni
8 jaar geleden
Innemen kan zowel voor eten als voor drinken. Verder is er de uitdrukking "soldaat maken".
8 jaar geleden
Dat kan je ook 'mondvoorraad' noemen.
Amadea
8 jaar geleden
Levensmiddelen, provisie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou kiezen voor: proviand, voedsel (vast en vloeibaar), etenswaar, levensbehoeften,
mondvoorraad, consumptiegoederen, leeftocht.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Restauratie is een oud woord daar komt natuurlijk het woord restaurant vandaan.
Dat behelst dus de actie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Als ik tegen iemand zeg dat ik bezig ben met restauratie, dan zal men denken dat ik een schilderij of boek dat kapot is aan het repareren ben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jep, oud woord. Ik ben mij aan het restaureren zou een belezen iemand begrijpen. Maar het blijft archaïsch, edoch een woord dat de lading dekt.
Feesten, tafelen, braspartij