Moet achter een 'normaal' bijwoord ly zetten als het achter too komt?

Dus bij he reacts too nervous/nervously. weet niet zeker of het een goede engelse zin is of of nervous nu een bijwoord is, maar het gaat om het idee.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.3K
tinus1969
8 jaar geleden
Wat wil je in het Nederlands zeggen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hij reageert te nerveus.
kierkegaard47
8 jaar geleden
Als het echt een bijwoord is (het "geeft meer informatie" over een werkwoord), dan wel. Als het een bijvoeglijk naamwoord is (het "geeft meer informatie" over zelfstandig naamwoord), dan niet). Dus bijvoorbeeld:
"She plays loud music": loud slaat op music (zelfstandig naamwoord) dus blijft het loud.
"She speaks too loudly" : loud slaat op 'speaks' (werkwoord) dus wordt het loudly.

Antwoorden (1)

In dit geval is het een bijwoord.
Maar je zegt : he is reacting.... , of he reacted too nervously