Wat houdt 'uiterste invuldatum' in?

Er is mij als opdracht gegeven dat ik een bepaalde iq-test als uiterste invuldatum 2 november heb. Betekent dit dat ik voor 2 november het formulier moet invullen, of mag het ook nog op 2 november?

Graag bronnen erbij en als je die niet kan vinden, mag je ook zeggen wat volgens jouw het juiste antwoord is, maar met bronnen erbij heb ik een extra bevestiging.

Dankjewel :D

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.1K
erotisi
8 jaar geleden
Strikt genomen is de uiterste invuldatum natuurlijk morgen 2 november, en als je hem dan morgen opstuurt zou het goed moeten zijn. Maar stel je stuurt hem volgende week pas op (vergeten dus), dan zou je strikt genomen wel aan de bepaling hebben voldaan. Maar misschien bedoelen ze dus met de uiterste datum dat het dan in hun bezit moet zijn. In dat geval moet je het voor zeg 18 uur vandaag op de brievenbus doen, zodat het morgen ingevuld op de plek van bestemming is. Maar goed mogelijk dat het niet op een dag aankomt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een online test, dus ik denk dat die zo snel als een mail aankomt :D
Ritsuka
8 jaar geleden
als je de tijd hebt, kun je het beste gewoon vandaag invullen. Morgen kan dus ook nog, maar straks ligt internet of die site er net uit.
Net zoiets als op laatste avond je verslag willen printen, dan gaat echt ALTIJD net je printer kapot
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe weet je dat Ritsuka, of is dat bij jou ook zo?
Ritsuka
8 jaar geleden
wat bedoel je precies Theo?
Dat het bij mij verkeerd gaat? Is gewoon een beetje de wet van Murphy.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka: Niet aan gedacht. Ik dacht dat ze mij altijd moesten hebben.
Ritsuka
8 jaar geleden
@TheoDeed wie is 'ze' ?

Het beste antwoord

De uiterste datum is de laatste dag waarop het mogelijk is. Dus op twee november heb jij de laatste kans om het in te vullen.

Een bron zou ik daar niet voor hoeven geven, want de term spreekt voor zich!
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi, Bedankt voor uw reactie. Dus met andere woorden: als ik het morgen invul en het formulier indien, is dat ook goed? Met vriendelijke groet, Yomiss
Amadea
8 jaar geleden
Ja.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus van mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je had gelijk!