Elke dag is dagelijks, elke week wekelijks, maand maandelijks, maar ... hoe noem je het als iets elk kwartaal is?

Volgens het woordenboek bestaat kwartaallijks niet en het klinkt ook niet lekker, maar waarom zou dit niet kunnen, wat is erop tegen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
45.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat dacht je van halfjaarlijks (voor 2 kwartalen of 6 maanden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehhh ... halfjaarlijks staat wel in mijn woordenboek, alleen dat ellendige kwartaallijks niet.
Cryofiel
14 jaar geleden
Kwartjaarlijks?

Antwoorden (4)

nee dat bestaat niet,je zult moeten zeggen:OM DE 3 maanden,of per kwartaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
driemaandelijks
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lente-zomer-herfst-winter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind kwartair wel een mooie, maar heb het zelf verzonnen, dus het zal wel niet gangbaar zijn..