kunnen er meer dan 4 werkwoorden in een werkwoordelijk gezegde?

Ik vraag me af of dat kan omdat de meeste werkwoorden achter elkaar er bij mij maar 4 zijn.. Of denk ik dan niet lang genoeg na? Ik had zij Zouden Hebben Kunnen Denken dat piet dom was..
Let wel op! In een werkwoordelijk gezegde zitten geen koppelwerkwoorden..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Nog een uitbreiding: ik zou jou wel eens willen hebben durven blijven staan kijken.

Ik denk dat het uit Opperlandse Taal en Letterkunde van Battus komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kan. Kunstmatige maar wel correcte zin:

"Ik zou jou wel eens willen hebben zien blijven staan kijken."
Computoon
9 jaar geleden
Ja,

In elk geval 6x:
Een aantal zonder te fietsen zouden moeten worden kunnen gerealiseerd.