Wanneer gebruik je bij een opsomming een bullet point of een streepje?

Soms zie je staan:
* Kennis
* Vaardigheden
* Compententies

Maar andere keren weer:
- Kennis
- Vaardigheden
-Competenties

Wanneer gebruik je zo'n bullet of streepje?

Toegevoegd na 27 seconden:
En weet iemand hoe je zo'n streepje eigenlijk noemt bij een opsomming?

Toegevoegd na 28 seconden:
En weet iemand hoe je zo'n streepje eigenlijk noemt bij een opsomming?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
6.1K
Amadea
9 jaar geleden
Dat mag je zelf bepalen. Je zou ook een pijltje of een open rondje kunnen gebruiken. Dat is het voordeel van digitale tekstverwerking. Vroeger had je alleen het streepje.

Het beste antwoord

Zo'n bullet of streepje maakt niet uit. Zoals Amadea al aangaf: daar ben je vrij in.
Er zijn wél regels voor de interpunctie:

Opsommingen uit hele zinnen:
- Die beginnen met een hoofdletter.
- Ze eindigen met een punt.

Opsommingen uit delen van zinnen:
o beginnen met een kleine letter;
o eindigen met een puntkomma;
o behalve de laatste, die krijgt een punt.

Opsommingen uit losse woorden beginnen met kleine letters, zonder leesteken op het eind:
* printer
* modem
* vakantie

Toegevoegd na 1 minuut:
De voorbeelden van wim88 hadden dus geen hoofdletter mogen hebben.