Wat zijn ''reaguurders''

Ik zie steeds vaker het woord ''reaguurders'' langskomen. Is dit een nieuw hersenspinsel van een jeugdig iemand? In de van Dalen kon ik er niks over terug vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
9.2K

Het beste antwoord

"Reaguurders is een koosnaam voor alle bezoekers van Retecool die zo nu en dan onder een nick-naam (onderzoekje) een reactie achterlaten en regelmatig op F5 rammen (wat sinds Retecool 8.0 echter niet meer hoeft). Reaguurders leveren allemaal op hun eigen manier een bijdrage aan Retecool en ze zijn er ook in alle soorten en maten. (Alleen niet normaal verdeeld). Uit Statistisch Onderzoek zou verder blijken dat ze gemiddeld 31 jaar zijn en in Loenen a/d Vecht wonen." volgens degene die de term bedacht heeft.

http://wiki.retecool.com/index.php/Reaguurder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. GeenStijl heeft trouwens ook reaguurders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar die hebben de term niet bedacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt!

Andere antwoorden (3)

Reaguurder: iemand die voortdurend negatief en niet-opbouwend reageert op weblogs of in forumdiscussies en daarmee de interactie verstoort.

Daarmee zeg ik dus dat een reaguurder, in tegenstelling tot een andere reageerder, negatief reageert. Die uitleg zit besloten in het woord 'guur'. Het is geen gewone reageerder, maar iemand die guur reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat de website 'Geen Stijl' deze term verzonnen had, daar zijn de reacties trouwens niet overwegend negatief, hooguit uitblinkend in een soort sarcastische originaliteit.

Toegevoegd na 7 minuten:
Volgens de bron heeft GS de term inderdaad overgenomen van websites als Retecool... +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat woord ken ik alleen als reagluurder, dus met de letter l erin zoals; ''ik kwam even bij je reagluren''. Het gebeurt regelmatig dat ik bijvoorbeeld op Hyves berichten van vrienden of onbekenden krijg die reageren op een
blog en om tegelijkertijd weer eens te groeten op mijn profiel. Zelf groet ik ook af en toe op die manier. Misschien heeft iemand dat ooit als grap bedacht op het woord wat jij bedoelt, maar heb daar en de betekenissen wat de anderen boven mij geven nog niet van gehoord.