''voorwerken'' in het engels = ''to work in advance'' ?

In de zin van ''Ik ga voorwerken zodat ik die oefening niet in de klas hoef te maken''

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, daar zal ik nooit last van hebben:p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahhaxD

Het beste antwoord

Nee, het is niet helemaal correct. In advance betekend zoiets als op voorhand.

Als je 'voorwerken'* wilt vertalen zeg je eerder: working ahead.

*= ik zou trouwens het woord voorwerken ook niet gebruiken, vooruit werken is m.i. correcter. Je kunt wel zeggen: ik heb het voorwerk verricht maar dat betekend dan dat je de voorbereidingen hebt getroffen, niet dat je voorruit hebt gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is precies het antwoord dat ik zocht! ''voorwerken'' klonk mij ook vreemd in deze zin en ''vooruit werken'' is gewoon beter =P Daarnaast klinkt 'to work ahead' ook een veel gepastere werkwoord dan 'to work in advance'' in mijn zin. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

I'll be working in advance, so I don't have to do (or make) it during class.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
To prepare misschien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij gewoon het beste
rose
12 jaar geleden
Lijkt mij volkomen fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Misschien?"
Is dit een goksite geworden?
rose
12 jaar geleden
Ik zeg 42!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volkomen fout. Prepare = bereiden of voorbereiden.
Voorwerken betekent 'een handeling voordoen', volgens van Dale.

Ik vermoed dat je eigenlijk vooruitwerken bedoelt, en in dat geval is 'to work in advance' een uitstekende vertaling.
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat idee had ik ook, voorwerken klopt niet in deze zin.