In het engels:Is een sinaasappel nu vernoemd naar de leur of andersom?

A orange is een sinaasappel.En daar is Orange ook een kleur.Dus wat is nu naar wat vernoemd?

Wie weet hier meer vanaf?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
2.4K

Het beste antwoord

De kleur is vernoemd naar de vrucht. De vrucht was er dus eerder. De naam "orange" heeft een lange geschiedenis.
bamibal
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
Om het nog mooier te maken: Het Franse stadje Orange heeft niets te maken met sinaasappels of de kleur; het heette al zo voordat er in Europa ooit een sinaasappel was gesignaleerd (het is genoemd naar een obscuur riviergodje).
Dat is mooi absurd, omdat Willem van Orange (dus de stad) onze vader des vaderlands werd; Oranje werd daarna onze nationale kleur.
tinus1969
10 jaar geleden
Oja, link: http://en.wikipedia.org/wiki/Orange_(word)