"have" of "had"?

Even een gek voorbeeld:
"I did not understood I have hair"
Of
"I did not understand I had hair"
"Ik" heeft nog steeds haar dan moet het toch het eerste zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1K
Amadea
10 jaar geleden
Geen van beide zinnetjes is correct. Als je haar hebt en dat niet begrijpt wordt dat in het Engels: I don't understand I have hair.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is de Nederlandse zin?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oops ik ben vergeten te zeggen dat ik het bedoelde in verleden tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@dianaf
In het Nederlands zou het dan "Ik was vergeten dat ik haar heb"
Powergen
10 jaar geleden
Na 'did' kan sowieso nooit een 'verleden tijd' woord staan.
Amadea
10 jaar geleden
I had forgotten that I have hair.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry ik klikte te snel ik bedoelde: Ik snapte niet dat ik haar heb.
Amadea
10 jaar geleden
I didn't understand (that) I have hair, wordt het dan.

Het beste antwoord

Have is tegenwoordige tijd, had is verleden tijd.
'I have had...' is dus: 'ik heb gehad...'
In jouw voorbeelden, 1e zin schrijf je 'understood' wat verleden tijd is, dus moet 'had' worden gebruikt.
In de 2e zin schrijf je 'understand' wat tegenwoordige tijd is, dus schrijf je 'have'.
In nl, 1e zin: 'ik begreep niet dat ik haar had'.
2e zin: 'ik begrijp niet dat ik haar heb'.
Dus in het Engels is de 1e zin met 'had' het meest logisch!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens yuuzan, de did geeft al aan van de VT, en dus hoeven de andere werkwoorden niet in VT maar in TT.
In het nederlands klinkt dat raar met bijv: Ik heb begreep.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Mijn docent van Engels zei dat het juist andersom was daarom vroeg ik het voor de zekerheid effe.