Hoeveel tijd kost het om een vreemde taal op A2 niveau te leren spreken? bijvoorbeeld Spaans vanaf nulniveau

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

Ligt eraan of je een "talenknobbel" hebt of niet. Ook is het makkelijker om bijvoorbeeld Duits of Engels te leren, omdat het beide Germaanse talen zijn en veel overeenstemmingen met Nederlands hebben. Als je bijvoorbeeld Arabisch of Russisch gaat leren is alles wat je al wist van je eigen taal zoals bepaalde woorden en zinnen(zinsopbouw,alphabet en spelling) compleet anders. Ik denk als je jezelf volledig in het diepe gooit (au pair worden of studeren of wonen in het buitenland) je 3 maanden/een half jaar nodig hebt.