Waar staat het woord Gem voor, als in het spel Gem Shop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.7K

Het beste antwoord

Het is een edelsteen: http://en.wikipedia.org/wiki/Gemstone

Vaak gebruiken spellen dit als iets wat waarde heeft: soms wordt het als een beloning gezien als men een goede prestatie neerzet, vaak in-game weer nuttig voor power-ups en dergelijke.

Het spel Gem shop ken ik niet, maar het lijkt er op dat dat gewoon naar deze edelstenen verwijst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Gem staat voor juwelen, gemstone is een edelsteen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gem zijn edelstenen. Zowel grof als verwerkt. Gem betekent dus niet per definitie juwelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt. Ik vermoedde al dat het edelstenen waren. maar ik wilde weten wat de betekenis in een spel was en dat weet ik nu.

Andere antwoorden (1)

Juwelen. Een 'gem shop' is een juwelier.
Amadea
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
+