Lijst schaamnamen. Zijn die echt gecontroleerd?

Een voorbeeld. Zijn pa en ma Ter Ham echt zo naïef, dat ze hun kind de voornaam Beau meegeven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.4K

Het beste antwoord

Nee, dat soort namen, een héél enkel uitzondering daargelaten, hoort tot de groep Broodje Aap. Zo circuleert in Limburg al decennia lan het verhaal van Mien Jeuken die gehuwd zou zijn met ene heer Billekes. (Beide achternamen komen voor in Limburg)
Maar nog nooit heeft er iemand kunnen aantonen, of in dit geval aanwijzen, dat er niet alleen in Limburg, maar waar dan ook ter wereld, iemand rondloopt met de naam "Mien Billekes-Jeuken". Triest maar waar.
"Broodje Aap-verhalen overleven elk feiten-epos.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Coen en Sander van de Coen en Sander show op 3FM maken elk jaar een lijst met de beste schaamnamen van het jaar als deze genomineerd worden gaan ze controleren of ze echt bestaan door ze op te bellen dus het is redelijk betrouwbaar maar op deze manier nooit 100%