hoe noem je nepengels praten?

kinderen doen het wel onderling .er is een woord voor nepengels maar helaas ik weet het niet meer

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.8K
kierkegaard47
5 jaar geleden
Ik zou het niet weten, ik ken wèl het woord Dunglish (maar dat is meer steenkolen-Engels doorspekt met allerlei letterlijke vertalingen van Nederlandse uitdrukkingen e.d.)
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Ik denk dat Steenkolen Engels precies het woord is dat gezocht wordt.

Antwoorden (1)

Mogelijk ben je op zoek naar het woord Gibberish.
. . .
Nep-Engels wordt ook wel Double Dutch genoemd als de woorden gebaseerd zijn op Nederlandse termen. Bijvoorbeeld "A terrible infant called Peter sprinkled his bed with a gheter. His father got woost, took hold of a cnoost and gave him a pack on his meter".
Toegevoegd op 18 april 2019 20:23: tekst
Amadea