Perspectief heft verschillende betekenis.
Iets in (het) perspectief stellen kan betekenen : In het vooruitzicht stellen.
" Al jij vandaag mijn auto poetst, dan stel ik jou een leuk etentje in het perspectief".
Het kan ook verwijzen naar een manier waarop je iets bekijkt. " Ik dacht dat die zwalkende man zo raar liep omdat het glad was, maar nu ik weet dat hij twee kratten bier op heeft, stelt dat zijn rare loopje in een heel ander perspectief".
Hier heeft perspectief de betekenis van een gezichtspunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat betekent een daad of gebeurtenis zo weergevend at hij in overeenkomst is met de omstandigheden.
Als voorbeeld: je opa fietste vroeger 25 km op en neer iedere dag naar zijn school.
Dat vind je nu heel knap, maar toen was het heel gewoon, al zijn vrienden deden het, want er was geen andere mogelijkheid om er te komen.
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat is de betekenis van "in perspectief plaatsen".
SimonV
10 jaar geleden
Als je googelt op "in perspectief stellen" (tussen aanhalingstekens) wordt voor zover ik zie steeds "in perspectief plaatsen" bedoeld. Ik weet niet of het een andere betekenis heeft? Ben benieuwd!
anneliez
10 jaar geleden
stellen is hetzelfde als plaatsen