Hoe noem je iemand die vaak moeilijke woorden gebruikt, met een moeilijk woord?

Ik herinner me nog een zin die als volgt ging. Ik ben niet zo dol op ...

Op de stippellijn was het woord ingevuld voor een persoon die (vaak) moeilijke woorden gebruikt.

Ik zou graag opnieuw weten wat dit woord is.

Dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
11.9K

Antwoorden (4)

Misschien eruditie of eloquentie (een erudiet of eloquent persoon)
10 jaar geleden
Een archaïst, of een elitairist.
Amadea
10 jaar geleden
Een intelectueel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Met twee ellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zo zie je maar :) Ken jij toevallig dan ook de etymologie van dit woord? Ik dacht namelijk aan een L omdat ik met de stam lect- van lectuur in mn hoofd zat, dus een implicatie van belezenheid. Maar dit kan dan dus niet meer juist zijn.
Amadea
10 jaar geleden
Intellect komt uit het Latijn: 'intellēctus' =het waarnemen, het begrijpen.
Verboos

(maar mogelijk betekent dit eerder dat iemand graag 'veel' woorden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat is toch geen persoonsbenaming?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Even over het hoofd gezien.