Wat betekent de zin; Elke vraag moet worden gesteld in de vorm van een antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is wat de presentator van Jeopardy doet. Hij geeft het antwoord op een vraag, de speler moet dan de vraag erbij bedenken. Opgave: Het plaatje waarmee je een tokkelinstrument bespeelt.
Juist antwoord kandidaat: Wat is een plectrum?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het apparaat wat de verkeersdoorstroom regelt op kruispunten. Is dus een in deze context een vraag gesteld in de vorm van een antwoord.

Antwoorden (1)

Volgens mij werkt dat zo:
niet: Wanneer ben je naar school geweest?
maar wel: maandag ben je toch naar school geweest?

of

niet: Wat heb je vanavond gegeten?
maar wel: Vanavond heb je bloemkool gegeten, toch?