wat is correct Nederlands, met of bij tennis?

Wat is correct:
met tennis speel je met een bal
of
Bij tennis speel je met een bal

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ik zou ervan maken: 'Tennis speel je met een bal'.
Tweede keus: 'Bij tennis speel je met een bal'. Zo'n zin zou ik alleen gebruiken als er een andere sport aan bod komt in dezelfde zin waarbij je niet met een bal speelt: "Bij X speel je met een X, bij tennis speel je met een bal."
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet "met" dat zou impliceren dat het een persoon is. Dus "bij"; persoonlijk vind ik het niet zo mooi: "Bij het tennisspel wordt er met een bal gespeeld."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom je er nou bij dat 'met' impliceert dat het met een persoon is?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is de bal dus ook n persoon.
Wat eventueel zou kunnen:

Bij tennis wordt er met een bal gespeeld.

Nog beter:

Tennis wordt met een bak gespeeld.