Is het 'Je bent het vergeten' of 'Je hebt het vergeten' of kunnen beide mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.7K

Het beste antwoord

Het betekent iets verschillends.

"Ik heb mijn wanten vergeten" - ze liggen nog thuis.

"Ik ben vergeten hoe je heet" - spreekt voor zich.

Als je iets hebt vergeten, gaat het om een voorwerp, of om iets dat je had moeten doen, zoals in "ik heb vergeten het raam dicht te doen".

Als je iets bent vergeten, is een gedachte uit je geheugen verdwenen. Laten we dan hopen dat dat tijdelijk is.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben een afspraak vergeten en ik heb mijn tas vergeten mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan beiden.
je bent een wiskundige formule vergeten.
je hebt je vestje vergeten.
Rieneke1
14 jaar geleden
het kan allebei.
maar we gebruiken vaker bent dan hebt omdat dat beter klinkt!