Wat word er bedoelt met aan de straatkant ?

Iemand vertelde mij er zit een kras op je auto aan de straatkant, maar is dit nu de kant van de weg of de kant van de stoep ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Het beste antwoord

Eerst bepalen waar het object staat ten opzichte van de straat.
Staat het abject bv binnen huis, dan kijk je waar de straat zich bevind.
Dan is er de stoepfietspad dat tussen het object en de straat ligt er ook bij.
Staat het object op de rijbaan, dan moet je kijken waar de rijbaan zich bevind.
In Belgie is dat steeds de linker zijde van de riojrichting. In Nederland kan dat links of rechts zijn, omdat je zowel links of rechts van de rijrichting mag parkeren.
Dus, als je in Belgie dit zegt over een kras , dan wordt bedoeld de linkerzijde van het voertuig, in Nederland zal je dan toch eerst moeten uitvinden hoe het voertuig staat
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt mij het meest logisch dat je even gaat kijken, maar vermoedelijk aan de kant van de straat, niet aan de kant van de stoep en de huizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De straatkant is de kant van de weg, niet de kant van de stoep.