Goedemorgen. Hoe zeg je dat eigenlijk in andere talen?

Sowieso een goedemorgen gewenst :)

Ik vroeg me af hoe dit in de diverse andere talen wordt gezegd. Deze kende ik uit het hoofd.

Engels: Good morning
Frans: Bonjour
Duits: Gutte morgen
Spaans: Buenos Días
Portugees: Bom dia

Wie kent er nog meer?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Morgen De rest zie link . . . http://users.elite.net/runner/jennifers/gmorning.htm

Buenos Dias is eigenlijk Goededag, maar dan is het in het italiaans Bon Jiorno o.i.d. Toegevoegd na 4 minuten: Ik weet het al weer, het was Bon Giorno.

Jo reggelt....in het Hongaars. Dzien dobry....in het Pools.

Günaydin = turks Kalimero = grieks Toegevoegd na 9 uur: jaja, voor de oplettende lezers.. ik bedoelde KalimerA= grieks

in Limburg zeggen ze: Goeie meurege Bij KPN zeggen ze: goeie moggel en in welk programma zegden ze ook weer: Goeie smorgens ? (in het duits is het trouwens Guten ipv Gutte)

Boker Tov in het Hebreeuws !

Gu morgu = Surinaams Selamat pagi = Indonesisch (maleis) Umhlala gahle = Zulu

De meest gangbare talen heb je hierboven al genoemd. Enkele toevoegingen: In het Noors: God morgen In het Thais: Sawatdi torn chao In het (Keniaanse) Swahili: Habari ya asubuhi In het Twents : Mogge

dobro jutro = Kroatisch god morgen= Noors hyvää huomenta= Fins

Deens: God morgen skat ;)

Russisch: Dobroe Utro (доброе утро)

In het chinees: Zao

In het Baskisch: Egunon

صباح الخير (Arabisch)

In Singapore: Zao shang hao

Afrikaans: goeie môre Portugees: bom dia

Ik zag Esperanto er nog niet tussenstaan; dus bij deze. Bonan matenon.

Albanees = mirëmëngjes Arabisch = صباح الخير Zweeds = god morgon Vietnamees = chào buổi sáng Turks = günaydın Tsjechisch = dobré ráno Spaans = buenos días Slowaaks = dobré ráno Sloveens = dobro jutro Roemeens = bună dimineaţa Portugees = bom dia Pools = dzień dobry Noors = god morgen Maleis = selamat pagi Italiaans = buon giorno Indonesisch = selamat pagi IJslands = góðan daginn Iers = mora duit ar maidin Hongaars = jó reggelt Frans = bonjour bij boshoer knikken ze ook wel vriendelijk terug Fins = hyvää huomenta Estlands = tere hommikust Engels = good morning Duits = Guten Morgen Deens = godmorgen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100